סיכום IFA בלי כותרת מתחכמת – 060

פרק מיוחד מתערוכת IFA שהתקיימה בברלין – מציאות מדומה של אייסר, מקרר חכם, לפטופ ללא מקלדת, סמארטפונים, ייצוב תמונות עם חלק של רחפן ועתיד האוזניות

 

 

יוגה בוק

לנובו הראתה בתערוכה לפטופ בלי מקלדת. כלומר יש לו מקלדת, אבל היא לא עם כפתורים, אלא מסך מגע משני, שבתוכו תאורה בצורה של אותיות. המשטח הזה יכול לשמש גם לציור עם סטיילוס, ואפשר לשים עליו נייר ולצייר עליו. למי זה שימושי? אולי לציירי פורטרטים, או אנשים שממש נהנים להדליד על מסך במקום כפתורים אמיתיים.

מקרר חכם

LG (שאירחה אותנו בתערוכה מטעם כלי התקשורת שבהם אנחנו עובדים) הציגה מקרר עם מסך מובנה. הקשה כפולה עליו הופכת אותו לשקוף בשביל לראות את תכולת המקרר.

יש לו ווינדוס 10 ומסך מגע של 29 אינץ’, שבו אפשר להתקין אפליקציות, לגלוש באינרטנט ולצפות בסרטים. האפליקציה הפנימית של LG מציעה טיימר והודעות למשפחה. המקרר הוא כרגע קונספט ועדיין לא מוצר שיגיע לחנויות.

מציאות מדומה

אייסר הציגה את ה-StarVR קסדת מציאות מדומה די מרהיבה. שדה ראיה טוב יותר מהאוקיולוס ריפט. איכות התמונה לא בהכרח טובה יותר, והיו קצת מריחות  לפחות ביחידת ההדגמה. מדובר בשני מסכים של 5K ביחד – 2.5K כל אחד. וכרגיל בדברים האלה, עכשיו רק מחכים לתוכן פסיבי או אינטראקטיבי בשביל שיהיה מה לעשות עם זה. אה ומחכים למחשב על שייסחוב את הדבר הזה.

סמארטפונים

וואוי הציגה את הנובה והנובה פלוס – מכשירי ביניים עם אירוע שבמרביתו דיבר על איך לצלם סלפי. המנחה בשלב מסויים עלתה לבמה בשביל להעיף בנימוס בלוגרית אופנה שלא הפסיקה לדבר. בכלל האירוע הזה נודף מסקסיזם כלפי נשים.

נוביה מבית ZTE שהגיעה לאחרונה לישראל גם הציגה סמארטפונים בשם Z11 – שהם ללא שוליים. אפשר גם להחליק את האצבע על צד המסך בשביל להעביר דפים. אלא שרוב האירוע דיבר על חווייה ולא תכלס על המכשיר.

גם סוני הציגה מכשיר רגיל להחריד. ואחד מבכירי ענף הסלולר אמר באחד האירועים שזה פשוט לא אירוע סלולר ולא מעניין כתבי סלולר שלא מגיעים אליו, ולכן אין בו הכרזות גדולות בתחום.

ייצוב תמונה

יש מיליון מייצבי מצלמות וסלולרים. חלקם פועלים על משקולת, המשוכללים יותר מבוססים על ג’יירו אלקטרוני. כזה הוא גם האוזמו מובייל. דומה למליון פתרונות אחרים, אבל נראה טוב יותר.

הוא מיוצר על ידי DJI ומבוסס על אותו ג’יירו שנמצא ברחפנים שלהם וגורם לתמונות מרחפן להראות חלקות ולמצלמה להישאר יציבה.

אוזניות

יצרני האוזניות מציעים אוזניות אלחוטיות כבר מיליונתלפים שנה, אבל עם התקרבות האייפון הבא, והשמועות העיקשות על כך שלא יהיה לו שקע אוזניות, חלקן כבר הולכות  אחרי אפל ומביאות את האוזניות האלחוטיות לפרונט, או לחילופין מציעות אוזניות עם חיבור לייטנינג.

המלצה בדקה

אהוד על מוזיאון משחקי המחשב

שחר על מוזיאון המדע

שניהם בברלין

 

The post סיכום IFA בלי כותרת מתחכמת [060] appeared first on Low Battery.